Skip to Content

Onze geschiedenis

We zijn al meer dan 120 jaar enthousiaste pioniers in haarverzorging. We staan nooit stil en werken voortdurend aan het combineren van expertise en precisie in alles wat we doen.  

Onze producten worden ondersteund door onze geschiedenis. We hebben ons altijd gericht op aandacht voor detail en het nastreven van schitterende resultaten. We gebruiken ingrediënten van hoge kwaliteit en ontwikkelen complexe formules om een wereld van levendige kleuren, prachtige stijlen en verzorgd, gezond haar te creëren.

Unsere Geschichte
about_us_2_faces_750x356.jpg

Onze missie

Als echte experts erkennen, respecteren en vieren we alle haartypes, waardoor diversiteit centraal staat in alles wat we doen. Alle mensen zijn anders - en dat geldt natuurlijk ook voor hun haar.

Een goed begrip van deze verschillen helpt ons om uitzonderlijke en effectieve producten te ontwikkelen en een grote groep mensen aan te spreken die gepassioneerd zijn over haar.

Wij zijn klaar en kijken ernaar uit om te helpen de individuele en bijzondere schoonheid van je eigen haar te ontdekken.

120 Jaar Innovatie

De eerste droogshampoo, de eerste haarlak, wereldwijd geprezen kleuringen en een nieuwe definitie van schoonheid die ongeëvenaard is: De geschiedenis van Schwarzkopf wordt gekenmerkt door innovatie. 120 jaar Schwarzkopf - dat betekent 120 jaar gepassioneerde toewijding aan individualiteit, creativiteit, mode en tijdgeest.

Alles begon 120 jaar geleden met een kleine drogisterij in Berlijn: Hans Schwarzkopf bedacht de eerste baanbrekende haarverzorgingsproducten, die al snel wereldwijd in trek waren. Vandaag de dag maakt Schwarzkopf deel uit van Henkel en is het een van de internationaal succesvolste merken.

SK Timeline Drogerie
Het succesverhaal van Schwarzkopf begon ooit in deze winkel.

De innovaties op het gebied van haarverzorging, haarstyling en kleuringen zijn baanbrekend. Maar het gaat om veel meer dan alleen producten: het gaat om individuele schoonheid, een goed gevoel en het op de mooiste manier uitdrukken van de beste versie van jezelf – met onbeperkte mogelijkheden. Maak een kleine tijdreis met Schwarzkopf!

DE SILHOUETTE

SK Timeline

Men zou kunnen denken dat de beroemde silhoutte, die op alle Schwarzkopf-producten te zien is, de oprichter van het bedrijf Hans Schwarzkopf zelf was, maar in werkelijkheid was het een Berlijnse acteur. De silhoutte werd gemaakt met de in Duitsland beroemde ambachtelijke "scherenschnitt"-techniek en was een ander bewijs van de vakmanschap van het merk Schwarzkopf. De silhoutte, die voor het eerst in 1904 verscheen, wordt vandaag de dag als iconisch beschouwd en is wereldwijd bekend, hoewel deze in de loop der jaren werd aangepast om de veranderingen in stijl en mode weer te geven. Tot in de jaren 1920 had de vorm scherpere lijnen en stelde een mannelijk figuur voor, vanaf de jaren 50 kreeg het een rondere, zachtere vorm.

SCHWARZKOPF EN DIVERSITEIT

SK Timeline Frauen

Alle haartypes erkennen, respecteren en vieren – diversiteit is het hart van het merk Schwarzkopf. Met de wetenschap dat elke persoon uniek is, werkte Schwarzkopf samen met de legendarische modefotograaf Armin Morbach om een serie "looks" te creëren die hun verschillende perspectieven moesten weerspiegelen. Sinds 2005 hebben we Armin Morbach als merkambassadeur aan onze zijde, die zowel professioneel als persoonlijk een voorvechter is van de inclusie van alle etniciteiten, leeftijdsgroepen en vaardigheden. Hij is de creatieve kracht achter onze "Looks"-campagnes en, als hoofdredacteur, kunstenaar en fotograaf, bijzonder toegewijd aan het thema diversiteit.

In 2018 werd deze visie voor het eerst tot leven gebracht in een campagne: samen met internationale Schwarzkopf-influencers en verschillende persoonlijkheden uit de samenleving belichaamde de campagne #createyourstyle de visie van het merk en zette nieuwe normen. #createyourstyle was een wereldwijde hommage aan de persoonlijke expressie van schoonheid – ver weg van de oude schoonheidsidealen. #createyourstyle bevatte progressieve campagnemotieven zoals dragmodels en toonde diverse Schwarzkopf-influencers en authentieke personen van alle leeftijden, gemeenschappen en seksuele oriëntaties. Hiermee werd duidelijk hoe belangrijk het voor Schwarzkopf is om iedereen een stem te geven en een plek te creëren waar men vrij kan zijn, plezier kan hebben en zich kan uiten.

SK Timeline frau kurze Haare
Diversity image 2
Diversity image 3

HOE GAAT HET VERDER

Met de groei van het merk Schwarzkopf in de afgelopen eeuw was de ontwikkeling constant. Schwarzkopf was het eerste bedrijf dat poedervormig shampoo, vloeibare shampoo en haarspray heeft uitgevonden en blijft haar haarverzorgingsproducten en -formules voortdurend verder ontwikkelen. Ook in de toekomst zullen we onze belofte nakomen om te inspireren, te groeien en de uniciteit van elke persoon te vieren.