Schwarzkopf: 120 jaar innovatie
De eerste shampoo, de eerste haarlak, wereldwijd gevierde haarkleurmiddelen en een nieuwe definitie van schoonheid zoals geen ander: het verhaal van Schwarzkopf werd gevormd door innovatie. 120 jaar Schwarzkopf - dat is 120 jaar gepassioneerde toewijding aan individualiteit, creativiteit, mode en tijdgeest.
Het Schwarzkopf-succesverhaal begon achter deze winkelpui.
Het begon allemaal 120 jaar geleden, met een kleine drogisterij in Berlijn: Hans Schwarzkopf vond de eerste baanbrekende haarverzorgingsproducten uit en al snel werden ze wereldwijd gezocht. Vandaag de dag is Schwarzkopf eigendom van Henkel - en is het een van de meest internationaal succesvolle merken. De innovaties op het gebied van haarverzorging, styling en kleur zijn baanbrekend. Het gaat om meer dan alleen maar producten: het gaat om individuele schoonheid, je goed voelen en de beste versie van jezelf uitdrukken - met onbeperkte mogelijkheden. Sluit je aan bij Schwarzkopf tijdens een reis door de geschiedenis!
1898
Hans Schwarzkopf, scheikundige en apotheker, opent een "kleur-, drugs- en parfumeriewinkel" aan de Passauer Straße in Berlijn-Charlottenburg. Verwachtte hij dat deze winkel de basis zou vormen voor een van de meest toonaangevende haarverzorgingsbedrijven ter wereld?
1903
De eerste innovatie zit niet ver daarachter: Hans Schwarzkopf geeft een poedervormige shampoo af. Het kost 20 Duitse "Pfennige" (cent) per zak, wordt opgelost in water en wordt direct populairder dan de haarzeep die op dat moment beschikbaar is. De "shampon met de zwarte kop" is meteen een schot in de roos.
1927
De volgende coup voor het bedrijf Schwarzkopf komt met de introductie van de eerste vloeibare haarshampoo op de Europese markt.
1933
Het wordt gevolgd door 's werelds eerste zeepvrije / niet-alkalische haarshampoo: "Onalkal" wordt beschouwd als de moeder van alle moderne shampoos. Naast haarverzorging breiden perm-producten het bereik uit.
1947
Met "Onaltherma" introduceert Schwarzkopf de eerste koude permanent op de Duitse markt. Het roept golven op, zonder dat er bijna 100 graden warmte nodig is. Tegelijkertijd introduceert "Poly Color" een haarkleur voor eindgebruikers.
1949
Schwarzkopf introduceert "Schauma Creme-Schaumpon" in een buis op de Duitse markt. Met groot succes: "Schauma" wordt synoniem voor shampoo in West-Duitsland - en vestigt een massamarkt voor shampoo in Duitsland.
1955
Vrouwen hoeven niet langer bang te zijn voor wind of weer, omdat "Taft" het eerste "vloeibare haarnet" is. In een land dat het naoorlogse "Wirtschaftswunder" (economisch wonder) viert, wordt een nieuw Duits werkwoord uitgevonden: "taft" is "haar met haarlak" bedekken.
1968
Schwarzkopf introduceert "Palette Color Shampoo". Kleurmiddelen uit de Palette-serie zijn nog steeds verkrijgbaar door en blijven echte kleurexpertise leveren.
1974
De "Schwarzkopf-methode" wordt geïntroduceerd - een nieuw, systematisch concept rond de permanent, dat raadpleging, technologie en training omvat.
1987
Milieuvriendelijk: Schwarzkopf is de eerste internationale cosmeticaproducent die reageert op maatschappelijk relevante onderwerpen zoals duurzaamheid. "Drei Wetter Taft" haarspray is volledig overgeschakeld op CFK-vrije drijfgassen.
1995
Het in Düsseldorf gevestigde Henkel-bedrijf neemt Schwarzkopf over en wordt een van de toonaangevende Europese aanbieders van haarverzorging.
1998
Uiteraard vierde Schwarzkopf zijn 100e verjaardag met een andere productinnovatie: "Re-Nature" is de eerste zelf-pigmenterende haarkleur voor grijs haar. Zijn formule, wanneer blootgesteld aan zuurstof in de lucht, brengt natuurlijke haarkleur terug.
2004
got2b - een jong merk dat trends op het gebied van straatstijl opneemt - wordt geïntroduceerd bij Europese retailers.
2007
Armin Morbach ontwikkelt de nieuwe Schwarzkopf-looks. De haarprofessional vertaalt trends in draagbare kapsels die zowel glamoureus als modern zijn. De looks worden gefotografeerd door internationale grootheden als Patrick Demarchelier.
2016
Empowering Women: Schwarzkopf kondigt het liefdadigheidsinitiatief "Million Chances" aan. Samen met lokale en internationale hulporganisaties implementeert Schwarzkopf projecten die meisjes en vrouwen over de hele wereld ondersteunen bij het opbouwen van een succesvolle professional
2017
Schwarzkopf brengt de nieuwste kleurverzorgingshype rechtstreeks vanuit salons bij u thuis: ColorExpert combineert opwindende haarkleuren met intense zorg. Het driestaps-systeem met OMEGAPLEX®-technologie beschermt micro-bindingen in het haar, zelfs als het gekleurd is. De resultaten zijn stralende kleuren en perfect verzorgd haar.
2018
Schwarzkopf is een voorbeeldige innovator: om haar 120ste verjaardag te vieren, viert het merk individuele schoonheid met de campagne #createyourstyle - een afwijking van fysieke idealen of schoonheidsshypes. Diversiteit, authenticiteit en vertrouwen staan centraal. Het belangrijkste is dat styling leuk moet zijn. Schwarzkopf wil daaraan blijven bijdragen.