SK 120
Highlights | Schwarzkopf 120-jarig Jubileum

Schwarzkopf: 120 jaar innovatie

De eerste shampoo, de eerste haarlak, wereldwijd gevierde haarkleurmiddelen en een nieuwe definitie van schoonheid zoals geen ander: het verhaal van Schwarzkopf werd gevormd door innovatie. 120 jaar Schwarzkopf - dat is 120 jaar gepassioneerde toewijding aan individualiteit, creativiteit, mode en tijdgeest.

The small drugstore of Hans Schwarzkopf in Berlin.

Het Schwarzkopf-succesverhaal begon achter deze winkelpui.

Het begon allemaal 120 jaar geleden, met een kleine drogisterij in Berlijn: Hans Schwarzkopf vond de eerste baanbrekende haarverzorgingsproducten uit en al snel werden ze wereldwijd gezocht. Vandaag de dag is Schwarzkopf eigendom van Henkel - en is het een van de meest internationaal succesvolle merken. De innovaties op het gebied van haarverzorging, styling en kleur zijn baanbrekend. Het gaat om meer dan alleen maar producten: het gaat om individuele schoonheid, je goed voelen en de beste versie van jezelf uitdrukken - met onbeperkte mogelijkheden. Sluit je aan bij Schwarzkopf tijdens een reis door de geschiedenis!

Picture of Hans Schwarzkopf.

1898

Hans Schwarzkopf, scheikundige en apotheker, opent een "kleur-, drugs- en parfumeriewinkel" aan de Passauer Straße in Berlijn-Charlottenburg. Verwachtte hij dat deze winkel de basis zou vormen voor een van de meest toonaangevende haarverzorgingsbedrijven ter wereld?

The first Schwarzkopf shampoo.

1903

De eerste innovatie zit niet ver daarachter: Hans Schwarzkopf geeft een poedervormige shampoo af. Het kost 20 Duitse "Pfennige" (cent) per zak, wordt opgelost in water en wordt direct populairder dan de haarzeep die op dat moment beschikbaar is. De "shampon met de zwarte kop" is meteen een schot in de roos.

Bottles of the first Schwarzkopf hair wash.

1927

De volgende coup voor het bedrijf Schwarzkopf komt met de introductie van de eerste vloeibare haarshampoo op de Europese markt.

1933

Het wordt gevolgd door 's werelds eerste zeepvrije / niet-alkalische haarshampoo: "Onalkal" wordt beschouwd als de moeder van alle moderne shampoos. Naast haarverzorging breiden perm-producten het bereik uit.

Product image of the first cold perm by Schwarzkopf

1947

Met "Onaltherma" introduceert Schwarzkopf de eerste koude permanent op de Duitse markt. Het roept golven op, zonder dat er bijna 100 graden warmte nodig is. Tegelijkertijd introduceert "Poly Color" een haarkleur voor eindgebruikers.

First Schauma Creme-Schaumpon by Schwarzkopf.

1949

Schwarzkopf introduceert "Schauma Creme-Schaumpon" in een buis op de Duitse markt. Met groot succes: "Schauma" wordt synoniem voor shampoo in West-Duitsland - en vestigt een massamarkt voor shampoo in Duitsland.

First Taft hairspray by Schwarzkopf.

1955

Vrouwen hoeven niet langer bang te zijn voor wind of weer, omdat "Taft" het eerste "vloeibare haarnet" is. In een land dat het naoorlogse "Wirtschaftswunder" (economisch wonder) viert, wordt een nieuw Duits werkwoord uitgevonden: "taft" is "haar met haarlak" bedekken.

1968

Schwarzkopf introduceert "Palette Color Shampoo". Kleurmiddelen uit de Palette-serie zijn nog steeds verkrijgbaar door en blijven echte kleurexpertise leveren.

1974

De "Schwarzkopf-methode" wordt geïntroduceerd - een nieuw, systematisch concept rond de permanent, dat raadpleging, technologie en training omvat.

1987

Milieuvriendelijk: Schwarzkopf is de eerste internationale cosmeticaproducent die reageert op maatschappelijk relevante onderwerpen zoals duurzaamheid. "Drei Wetter Taft" haarspray is volledig overgeschakeld op CFK-vrije drijfgassen.

Henkel corporation logo.

1995

Het in Düsseldorf gevestigde Henkel-bedrijf neemt Schwarzkopf over en wordt een van de toonaangevende Europese aanbieders van haarverzorging.

First self-pigmenting hair colour by Schwarzkopf.

1998

Uiteraard vierde Schwarzkopf zijn 100e verjaardag met een andere productinnovatie: "Re-Nature" is de eerste zelf-pigmenterende haarkleur voor grijs haar. Zijn formule, wanneer blootgesteld aan zuurstof in de lucht, brengt natuurlijke haarkleur terug.

Logo of young brand got2b

2004

got2b - een jong merk dat trends op het gebied van straatstijl opneemt - wordt geïntroduceerd bij Europese retailers.

2007

Armin Morbach ontwikkelt de nieuwe Schwarzkopf-looks. De haarprofessional vertaalt trends in draagbare kapsels die zowel glamoureus als modern zijn. De looks worden gefotografeerd door internationale grootheden als Patrick Demarchelier.

Logo of Million Chances charity initiative by Schwarzkopf.

2016

Empowering Women: Schwarzkopf kondigt het liefdadigheidsinitiatief "Million Chances" aan. Samen met lokale en internationale hulporganisaties implementeert Schwarzkopf projecten die meisjes en vrouwen over de hele wereld ondersteunen bij het opbouwen van een succesvolle professional

ColorExpert hair colour with hair care with Schwarzkopf.

2017

Schwarzkopf brengt de nieuwste kleurverzorgingshype rechtstreeks vanuit salons bij u thuis: ColorExpert combineert opwindende haarkleuren met intense zorg. Het driestaps-systeem met OMEGAPLEX®-technologie beschermt micro-bindingen in het haar, zelfs als het gekleurd is. De resultaten zijn stralende kleuren en perfect verzorgd haar.

120th Schwarzkopf anniversary.

2018

Schwarzkopf is een voorbeeldige innovator: om haar 120ste verjaardag te vieren, viert het merk individuele schoonheid met de campagne #createyourstyle - een afwijking van fysieke idealen of schoonheidsshypes. Diversiteit, authenticiteit en vertrouwen staan centraal. Het belangrijkste is dat styling leuk moet zijn. Schwarzkopf wil daaraan blijven bijdragen.

Discover: